아마존에서 직구한 써드파티 DDR4 32GB 램고장 AS한다고 아마존 헬프센타랑 채팅

2019년 10월 amazon.com에서 써드파티(아마존에 입점한 제3의 업체) 업체가 파는 패트리어트 DDR4 3200Mhz 16X2=32GB 램을 기프트100달라+현금30달라(배송비 포함)주고 구입.

2020년 5월 저 램 2개중 1개가 확실한 고장확인(토렌트 서버로 쓰고 있는 PC와 오락용으로 쓰고 있는 PC에서 모두 확인했고 동일 증상-검은 화면 먹통. 내 생각엔 지난 6개월간 윈도우10 블루스크린이 3~4차례 발생했고 재부팅후 정상부팅이 됐고 워낙 블루스크린 간격이 길어 별일이 아니라 생각했지만 지금 생각하면 저 패트리어트 램 2개중 1개와 관련이 있는것 같기도 하다.)

아마존과 채팅한 것이고 난 대만으로 RMA을 보내야 겠다 생각하고 있었으나 아마존이 20달라(대략 감가상각비)를 까고 환불이 가능하다기에 105달라에 환불에 오케이 했고.

환불은 기프트75달라+현금30달라(내가 저걸 살때 기프트 100달라로 결제를 했기 때문에 환불도 기프트로 해준다)

직구 할시 A/S가 매우 불편하니 참고 바란다. 난 램이 고장이 나지 않을 것이라 확신을 했기 때문에 샀지만 고장이 나네.(초기불량 같고 증상이 미미해 내가 초기에 발견을 하지 못한것 같다.)

DHL drop off하라고 했고 나도 우체국 택배로 국내DHL에 보내겠다 했지만 DHL(국제택배회사)에 전화에 아마존 반품 물건을 가지고 가라고 했고 DHL쿠리어가 와서 물건을 가져 갔다.(저 Pick Up 비용을 내한테 청구 할라면 하든가 난 모르것고 쿠리어가 가져 갔다.)

환불은 기프트카드 100달라는 75딸라로 충전돼 현금 30달라 남았는건 5월 265일 안으로 환불 될끼라는데 Pick Up비 빼고 줄란간 난 모르것다.

만일 내가 국내서 샀다면 당연히 20달라 까고 환불이 아닌 AS를 받았겠지만 환불을 내가 안받으면 대만 국제택배비가 나갈거 아니가.(써드파티 업체가 미국에 있는 자기들한테 보내라고 했을지 대만으로 보내라 했을지 모르것지만 패트리어트 찾아 보니 일반적으론 RMA를 대만으로 보내야 되드라.)

아랜 전체 채팅 내용(그냥 영어로 대충 갈겨도 양키들 알아서 알아 먹는다)

Hello,
Here’s a copy of the chat transcript you requested:
Initial Question: hello. ddr4 ram not working which bought from amazon
02:45 PM PDT Deepika(Amazon): Hello, my name is Deepika. I’m here to help you today.
02:45 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): hello. ddr4 ram not working which bought from AMAZON site
02:46 PM PDT Deepika: Could you please help me with the order number?

02:46 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): ORDER # 111-2468745-3022600
02:47 PM PDT Deepika: Thank you for the details
02:47 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): i bought 16X2=32gb one of stick totally not working. just black screen.
02:48 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): I checked several times. I’m sure one 16gb stick total dead.
02:50 PM PDT Deepika: I understand your concern,Please allow me to check for the details and help you with it.

02:51 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): several days ago. Windows 10 blue screen appear.
so I tried some times then I disassembled pc checked every pc parts.
02:52 PM PDT Deepika: Thank You for staying connected, I appreciate your patience.

02:52 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): I found out One 16GB Patriot ddr4 not working
02:53 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): i checked every pc parts. im sure one of 16gb not working.
another 16gb working fine.
02:54 PM PDT Deepika: I have checked and see that the item’s return window got expired on November 13, 2019
02:54 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): so what i should do
02:54 PM PDT Deepika: In this case I would request you to please go ahead and contact the manufacturer for this and they will help you as the item is still in warranty
02:55 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): so I should directly send to Patriot?
I seached internet that comapany in Taiwan.
locationed in taiwan
02:56 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): Am I send this time to TAIWAN?
02:56 PM PDT Deepika: I can totally understand however I am so sorry we cannot help you with this
Could you please let me 2 minutes so that I can check and get back to you?

02:57 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): OK.
03:00 PM PDT Deepika: Thank you for waiting
03:00 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): welcome
03:00 PM PDT Deepika: As an exception I can help you with refund on return
03:01 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): refund?
refund possible?
03:01 PM PDT Deepika: $105
03:01 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): why i bought that item 124 dollar
why 105?
03:03 PM PDT Deepika: Because the item was order on Tuesday, October 1, 2019 8:08 AM (PDT) and the return window was expired on November 13, 2019 which almost makes it 6 months delayed for return
I made an exception and a restocking fees is deducted in this case
03:03 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): so if refund possible I want refund.
anyway tq.
03:04 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): what about return shipping fee
03:04 PM PDT Deepika: You can drop it off at the DHL store
Done!
I have successfully created refund on return for you.

Also,all the return details and return label would be shared via email.

Once the item gets returned the refund would be processed and it will be reflected in the next 3-5 business days that includes the bank’s processing time.

03:05 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): OK I’ll send this item to a Korea DHL store with POST OFFICE SHIPPIng.
03:06 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): may be next week arrive in DHL Store.
03:06 PM PDT Deepika: Sure
Is there anything else I can assist you with today?

03:07 PM PDT 100Coin(유투브 인기채널): no all right tank you.
have good day
03:07 PM PDT Deepika: Thank you for contacting Amazon. Have a great day ahead.Take care.Stay Safe 🙂
Please click on End Chat button on the top right corner to close this window. Take care. 🙂